CAUSES DEL DESGAST IRREGULAR DEL PNEUMÀTIC:

 

De la mateixa manera que els vehicles, els conductors i els hàbits de conducció són diferents entre si, no tots els pneumàtics són iguals i es poden usar a taxes molt diferents. Per exemple, els pneumàtics d'alt rendiment dels cotxes esportius utilitzen més ràpidament que els pneumàtics de gira per a un sedan familiar. Tanmateix, una varietat de factors poden provocar que el pneumàtic es desbloqui més aviat del que s'esperava, i / o provocar que es posi de forma irregular i generi soroll o vibració. Dues causes comunes del desgast previ del pneumàtic i el desgast irregular del pneumàtic són una pressió d'inflació inadequada i les condicions d'alineació fora de l'especificació.

PRESSIÓ D'INFLACIÓ INCORRECTA  /  ALINEACIÓ DE PNEUMÀTICS FORA DE LA VELOCITAT

DESGAST DE LA RODA DEL PNEUMÀTIC 1- PRESSIÓ D'INFLACIÓ INCORRECTA
Quan un pneumàtic està inflat indegudament, hi ha una bona probabilitat que es posi de manera més ràpida i / o desigual. No només els fabricants de vehicles especifiquen les pressions d'inflació dels pneumàtics davanters i posteriors per optimitzar el rendiment de la comoditat, maneig i economia de combustible, sinó que també tenen en compte el desgast dels pneumàtics. La pressió d'inflació adequada ajuda a optimitzar la distribució de les forces de càrrega, acceleració, frenada i acorralat del vehicle a la banda de rodament.

Si la pressió dels pneumàtics és massa baixa o massa alta, el pegat de contacte de la banda de rodament del pneumàtic no està optimitzat per manejar la gran varietat de llocs de treball que es demana que faci. D'aquesta manera, les diferents parts de la banda de rodament es poden separar més ràpidament i / o de forma irregular. Comproveu la pressió en tots els pneumàtics, inclòs el recanvi, cada mes. Comproveu-lo abans d'anar a un viatge llarg o quan planeja transportar càrrega addicional. Podeu trobar les especificacions de pressió del pneumàtic del fabricant del vehicle en un cartell / etiqueta que s'adjunta a la porta del conductor o al costat de l'embús de la porta. També podeu consultar el manual del propietari del vehicle per obtenir recomanacions sobre la pressió dels pneumàtics.

DESGAST DE LA RODADURA DE LA RODA 2- ALINEACIÓ DE PNEUMÀTICS FORA DE LA VELOCITAT
L'alineació del pneumàtic, també conegut com a alineació de la roda, es refereix a l'ajust dels components de direcció i suspensió del vehicle: el sistema que connecta i controla el moviment de les rodes. No es tracta d'un ajust dels pneumàtics ni de les rodes.


La clau per a l'alineació correcta és ajustar els angles dels pneumàtics i el seu contacte amb la carretera d'acord amb les especificacions del fabricant del vehicle per a paràmetres com el camber, el dit del peu i el rodet. L'alineació incorrecta del pneumàtic pot fer que els vostres pneumàtics s'utilitzin de manera desigual i prematura. Les condicions de desgast de la rodament de pneumàtics irregulars comuns a partir de l'alineació incorrecta inclouen el següent:


• Desgast del puntera / taló del dit del peu: això succeeix quan un costat dels blocs de la rodament porta més ràpid que l'altre costat circumferencial. Quan córrer la mà sobre els blocs de trepitjar, se sentiran com les dents de la vista. El desgast del taló / dit del peu es produeix normalment en una costella de l'espatlla i és sovint causat per un dit excessiu positiu o negatiu.
• Desgast de la vora de la ploma: els pneumàtics són "plumosos" quan les costelles de la banda de rodament es desgasten més a la part inferior i més suau d'un costat i més alt / més agut en l'altre. Sovint, això es deu a una combinació d'ajustaments d'alineació inadequats, com ara el dit excessiu i el robatori.
• Desgast d'una espatlla d'un costat: aquest tipus de desgast irregular fa que la costella de l'espatlla interior o exterior de la banda de rodament sigui significativament més desgastada que les altres costelles. També conegut com camber wear, excessiu camber positiu o negatiu sovint provoca aquest tipus de desgast.

És imprescindible que els pneumàtics es mantinguin correctament conservant la pressió dels pneumàtics mensualment. Si teniu patrons de desgast inusuals, heu de tenir un tècnic que comproveu l’alineament.

Reparacions, Massissats, Rectificació, i Muntatge de Pneumàtics.

Vulcanització

Massissats

Rectificació de Pneumàtics

Muntatge amb premsa